Sivistyslautakunta on tehnyt hankintapäätöksen esikoululaisten ja perusopetuksen koulukuljetuksista seuraaville neljälle lukuvuodelle. Koulukuljetuksista huolehtii useampi henkilökuljetuksia hoitava yritys.

Koulukuljetusten hankinta-arvo on kokonaisuudessaan 4,8 miljoonaa euroa. Kuljetussopimuksiin sisältyy koko sopimuskauden ajan esikoululaisten ja erityisopetuksen kuljetukset sekä ne perusopetuksen koulukuljetukset, joita ei voi hoitaa avoimella joukkoliikenteellä. Sopimus koskee koulukuljetuksia ajalla 1.elokuuta 2017 – 31.heinäkuuta 2021.

Jämsän kaupungin alueella kuljetukset on jaettu alueittain useammalle henkilökuljetuksia hoitavalle yritykselle tai yritysten yhteenliittymälle. Hankintapäätöksen perusteena oli kokonaistaloudellisesti edullisin hinta.

• Tilausajokuljetukset väistötiloihin: Jyväskylän Liikenne Oy
  • Jämsä itäinen alue: Yhteenliittymä Taksi Kimmo Sandelin  Oy, Himoksen alue taksi Oy, Jämsän Seudun Taksipalvelu, Taksi Petro Heinäjärvi Oy
  • Jämsä eteläinen alue: Taksi Jämsä Oy
  • Jämsä läntinen alue: Ruohon Taksit Oy
  • Jämsänkosken alue: Yhteenliittymä MHHL-Yhtymä
  • Koskenpään alue: Yhteenliittymä Tilataksit
  • Kuoreveden alue: Yhteenliittymä Kuoreveden ja Länkipohjan taksiautoilijat
  • Länkipohjan alue: Yhteenliittymä Kuoreveden ja Länkipohjan taksiautoilijat

Tulevaa lukuvuotta varten koulukuljetusreitit suunnitellaan kesän aikana. Jämsässä lukuvuoden 2017-2018 koulutyö käynnistyy keskiviikkona 9.elokuuta 2017. Perusopetuksen 1.luokalla ja esikoulussa aloittaa kummassakin noin 200 oppilasta Koulukuljetuksiin osallistuu noin 800 oppilasta.

logistikko Seppo Koivisto p. 0400 506811