Ice Skating Tour on Suomen suurin, iloa ja hauskuutta liikunnan parissa tarjoava kiertue.  Jämsään kiertue saapuu ensimmäistä kertaa ja paikkana on Jämsänjokilaakson jäähalli 12.12.2017. Ice Skating Tour järjestää vuosittain n.70 luistelutapahtumaa ympäri Suomen.

Konseptiin kuuluvat koululaisluistelut sekä koko perheen luisteluillat. Koululaisluisteluissa viiletetään luokka-aste kerrallaan, energisten Tour-ohjaajien tahdissa tunnin ajan. Luisteluillat taas pidetään nimensä mukaan iltaisin klo 18 - 20. Ne ovat kaikille avoimia tapahtumia, joissa liikunnan ilosta ja fiiliksestä nautitaan koko perheellä kahden tunnin ajan. Mukana on myös ohjelmaa perheen pienimmille.

Nyt 20. kertaa järjestettävä Ice Skating Tour -jättikiertue järjestetään toistamiseen yhteistyössä Suomen Taitoluisteluliiton kanssa. Ice Skating Tour konsepti on Luisteluliiton operoima kokonaisuus, jota tehdään yhdessä kuntien liikunta- ja vapaa-aikatoimien, koulujen sekä Taitoluisteluliiton kanssa. Ice Skating Tour on liikuttanut ja innostanut koululaisia Suomessa vuodesta 1998 alkaen.  Nyt on aika merkata Ice Skating Tour -tapahtuma kalenteriin, kaivaa kypärät esille, teroituttaa luistimet teräviksi ja lähteä bongaamaan keltatakkiset tour-ohjaajat Jämsänjokilaakson Jäähallilta. Tervetuloa liikkumaan hyvällä fiiliksellä.

vastaava liikunnanohjaaja Marko Tarvainen