Keesäinen Jämsän keskusta

Esittelemme kaavaehdotusta asukkaille jo ennen virallista maankäyttö- ja rakennuslain mukaista kaavaehdotuksen nähtävilläoloa.

Perinteiseen kaavaprosessiin verrattuna ylimääräisellä alustavan kaavaehdotuksen esittelyllä halutaan tehostaa vuorovaikutusta jämsäläisten kanssa ja ottaa kuntalaiset vahvemmin osaksi kaavaprosessia. Jämsässä tehdään asioita uudella tavalla, tehostetaan vuorovaikutusta kuntalaisten ja osallisten kanssa myös ennen virallista kaavaprosessin ehdotusvaihetta. Näin vahvistetaan uudenlaista osallistumisen kulttuuria.

Tervetuloa yleisötilaisuuteen tiistaina 28.11.2017.

Alustavasta kaavaehdotuksesta kerrotaan ja keskustellaan yleisötilaisuudessa Paunun koululla 28.11.2017 klo 17 alkaen. Yleisötilaisuus on kaikille avoin ja siellä on kahvitarjoilu. Tilaisuudessa ovat paikalla Jämsän kaupungin ja kaavakonsultin Ramboll Finland Oy:n kaavoittajat. Tilaisuuden alussa esitellään kaava-aineistoja, minkä jälkeen kaavoittajat keskustelevat asukkaiden kanssa teemapisteillä muun muassa liikenteeseen, luontomaisemaan ja kulttuuriympäristöön sekä maankäytön muutoksiin liittyvistä asioista.

Tule kertomaan mielipiteesi alustavasta kaavaehdotuksesta ja Jämsän tulevaisuudesta ensi tiistaina! Alustavaan kaavaehdotukseen liittyvät aineistot on jo julkaistu taajamaosayleiskaavan nettisivuilla. Tilaisuuden alun esityksiä voi seurata ja kommentoida myös yleisötilaisuuden Facebook-sivun kautta. Kaavoittajat vastaavat kysymyksiin tilaisuuden aikana Facebookissa.

Tilaisuuden jälkeen kaavoittajat jatkavat virallisen kaavaehdotuksen työstämistä. Ehdotusvaiheen virallinen nähtävilläolo ajoittuu alkuvuoteen 2018, jolloin kaavasta voi jättää kirjallista palautetta. Ensi viikon yleisötilaisuudessa esitetyt palautteet viedään mahdollisuuksien mukaan kaavaehdotukseen ennen virallista nähtävilläoloa. Näin palautetta voi esittää myös lain vaatimaa kirjallista menettelyä kevyemmin ja aivan matalalla kynnyksellä.

Ramboll Finland Oy
Johanna Koivunen