Keesäinen Jämsän keskusta

Keski-Suomen Tanssin Keskus tuo tanssitaidetta Jämsään tänä vuonna kahden kiertueen voimin. Kevään kiertue keskittyy lapsille kohdistetun esitys- ja työpajakokonaisuuden kierrättämiseen. Syksyllä puolestaan Jämsässä järjestetään Tanssin Aika –festivaalin esitys. Vierailut toteutetaan yhteistyössä Jämsän kaupungin ja Jämsän Tanhuujat ry:n kanssa.

Kevään lapsille suunnattu teos on Tätitrion monitaiteellinen Sukellus siniseen, joka on kiertänyt Keski-Suomessa jo maaliskuusta lähtien. Sukellus siniseen -teoksen esiintyjinä ja ohjaajina nähdään tanssitaiteilija Teija Häyrynen, kuvataiteilija Sonja Vectomov ja muusikko Leena Pantsu. Teos on syntynyt Marjatta Kurenniemen klassisen Aurinko-sadun innoittamana. Sadun juoni johdattaa yleisönsä meren sineen kuvan, musiikin ja tanssin avulla. Teokseen pohjautuvassa työpajassa lapset saavat tanssia, soittaa, laulaa sekä maalata Tätitrion opastuksella.

Jämsässä Sukellus siniseen nähdään lauantaina 26.5. koko perheen avoimena ja ilmaisena esitys- ja työpajakokonaisuutena Vitikkalan koululla (Joonaantie 1A) kello 15 - 17. Esitys soveltuu erityisesti 0-7 –vuotiaille lapsille. Tilaisuudessa on myös Jämsän Tanhuujien järjestämä maksullinen buffettarjoilu.

Kiertuetta on tukenut Jenny ja Antti Wihurin säätiö.

Jämsän Tanhuujat ry
Marjo Örn