Jämsänkosken omatoimikirjasto on avattu!

Kirjasto sijaitsee Jämsänkosken yhtenäiskoululla osoitteessa Opintie 49. Jatkossa kirjastoa voi käyttää joka päivä klo 7-21.

Aineistoa voi lainata ja palauttaa automaatilla. Kirjasto toimii varatun aineiston noutopaikkana. Koko Keski-kirjastojen lainattava aineistovalikoima on varattavissa verkkokirjastossa keski.finna.fi.  Luettavana on perusvalikoima sanoma- ja aikakauslehtiä, varhaisjakelussa olevat lehdet jo heti kirjaston avautuessa.

Sijainti koulussa tuo aineistokokoelmaan painotusta lapsille ja nuorille, mutta kaikki ikäryhmät on huomioitu.

Asiakaskäytössä on yksi tietokone. Tulostaminen ja kopiointi on mahdollista, asiakkaan tulee käyttää omaa paperiaan.

Tiloihin kirjautumiseen tarvitaan kirjastokortti ja siihen liitetty pin-koodi.  Ne voi hankkia palveluajalla Jämsän pääkirjastosta tai kirjastoautosta sekä kaikista muistakin Keski-kirjastojen toimipaikoista esittämällä henkilöllisyystodistuksen. Kulku kirjastoon tapahtuu koulun takapihalta, ovesta C.  Asiakaspysäköinti on koulun alaparkkipaikalla, yksi invapysäköintipaikka on takapihalla C-oven tuntumassa, ajoreitti sinne koulun yläpuolelta pelastustien kautta.

Kirjaston henkilökuntaa on paikalla opastamassa kirjautumiseen, automaatin ja verkkokirjaston käyttöön seuraavasti:

• maanantaina 15.5. kello 12-15
  • tiistaina 16.5. kello 12-18
  • keskiviikkona 17.5. kello 9-15

Tervetuloa asioimaan Jämsän kirjaston uudessa toimipisteessä.

Lisätietoja: Vs. kirjastopalvelupäällikkö Risto Heikkinen, p. 044 7058321

Read also