Lievennyksiä liikunta- ja nuorisopalveluiden rajoituksissa

Pirkanmaan alueellisen pandemiaohjausryhmän 12.5. 2021 antamien suositusten ja Jämsän kaupungin valmiusjohtoryhmän 12.5. 2021 linjauksien mukaisesti tehdään palvelumuutoksia.

Uimahallin eläkeläisvuorot alkavat perjantaina 14.5 ja aikuisten ryhmäharrastustoiminta ulkona on mahdollistunut 11.5 alkaen. Myös lasten ja nuorten sisällä tapahtuvan ryhmäharrastustoiminnan ryhmäkokoa on nostettu 20 henkilöön.

Ryhmäharrastustoiminta sisällä

Vuonna 2002 ja sitä myöhemmin syntyneiden ryhmäharrastustoiminta sisällä on mahdollista OKM/THL turvaohjeistusta noudattamalla, mutta ryhmäkoko voi olla korkeintaan 20.  Aikuisten  sisällä tapahtuva ryhmäharrastustoiminta sisällä on edelleen keskeytetty toistaiseksi ellei harrastustoimintaa voida toteuttaa etäyhteyksillä.

Lääkinnällinen ja vastaava kuntouttava toiminta sekä OKM:n määritelmän mukainen aikuisten ammattilais- ja maajoukkueurheilu (ml. Olympiakomitean tukiurheilijat) on mahdollista toteuttaa sisätiloissa rajoituksista huolimatta.

Ryhmäharrastustoiminta ulkona

Ulkona ohjatussa ryhmäliikunnassa 2002 ja myöhemmin syntyneet voivat harjoitella lajinomaisesti ilman turvaväliä ja ryhmäkokorajoitusta. Lasten ja nuorten kilpailu- ja turnaustoiminta on mahdollista ulkona.

Aikuisten ryhmäharrastustoiminta on mahdollista ulkona korkeintaan 50 henkilön ryhmissä turvaohjeita noudattaen.  Nämä ohjeet ovat: oireisena eikä sairaana osallistuta toimintaan, hyvä käsi-, niistämis- ja yskimishygienia, kahden  (2) metrin turvaväli.

Ulkoliikuntapaikkojen wc- ja pukuhuonetilat eivät ole käytettävissä.

Nuorisotilat ja moottoripaja

Nuorisopalveluissa voidaan järjestää vuonna 2002 syntyneiden ja sitä nuorempien ryhmäharrastustoimintaa ulkona ilman turvaväliä ja ryhmäkokorajoituksia. Lasten ja nuorten ryhmäharrastustoiminta sisällä on mahdollista OKM/THL turvaohjeistusta noudattamalla, mutta ryhmäkoko voi olla korkeintaan 20. Sisätiloissa tapahtuvan harrastustoiminnan turvavälimääräysten vuoksi moottoripajatoiminta on tauolla vielä toistaiseksi.

Uimahalli Koskikara

Uimahalli Koskikaran eläkeläisvuorot otetaan käyttöön pe 14.5 alkaen. Perjantaisin eläkeläisuinnit ovat mahdollisia klo 6.30-8.30, maanantaisin klo 13.30 – 17.30 sekä tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 15.30-17.30. Pyydämme esittämään eläkeläiskortin kassalla.

Uimahalliin tulee saapua terveenä ja oireettomana. Suositamme kasvomaskin käyttöä kassa-, kahvio- ja pukuhuonetiloissa. Pyydämme asiakkaita huolehtimaan käsi- ja yskimishygieniasta ja noudattamaan turvavälejä sekä henkilökunnan ohjeita. Huomioithan myös eri tilojen asiakasmäärärajoitukset. Ohjeisiin ja asiakasmäärärajoituksiin voi tutustua https://www.jamsa.fihttps://static.jamsa.fi/uploads/sites/2/2021/05/turvavc3a4lityli2muimahallikoskikara-1.pdf

Lääkinnällinen kuntoutus ja perusopetuksen opetussuunnitelman mukainen uinninopetus jatkuvat.

vapaa-aikapalvelupäällikkö Katja Pohjoismäki, p. 040 571 6556
kaupunginpuutarhuri Mia Järvinen, p. 040 484 9323