Sivistystoimialan taksat ja maksut säilyvät lähes ennallaan

Pieniä poikkeuksia lukuun ottamatta Jämsän sivistystoimialan maksat ja taksat säilyvät ensi vuonna nykyisellä tasolla, vaikka kustannukset ovat nousseet. Maksuja ja taksoja korotettiin vuosi sitten kautta linjan.

Jämsän kaupungin sivistyslautakunta linjasi hintatason kokouksessaan 27. lokakuuta.

Asiakkaiden pyynnöstä uimahalli Koskikarassa otetaan vuoden 2023 alusta käyttöön kymmenen kerran sarjakortti aamu-uintiin. Hinnaksi tulee 49 euroa.

Hallin uimalasta puolestaan poistetaan käytössä ollut avantoavaimen panttimaksu, koska pantteja ei ole käytössä muissakaan kohteissa. Vanhat panttimaksut palautetaan asiakkaan pyynnöstä tai avainta palautettaessa.

Galleria Kivipankin näyttelyvalvontaa järjestetään 1. elokuuta 2023 lähtien viitenä päivänä viikossa kaupungin henkilöstön toimesta. Nykyisellään valvontapäiviä on kuusi viikossa. Muutos tehdään, koska näyttelyvalvontaan varattu henkilöstöresurssi ei mahdollista jatkuvasti kuuden työpäivän viikkoja.

Pälämäen museolla käytössä ollut aikuisten kahden euron pääsymaksu lisätään myös viralliseen hinnastoon.

Liikennepuiston polkuautojen mainospaikoille otetaan käyttöön ensi kesänä myös vaihtoehto kolmen vuoden sopimuskaudesta. Kolmevuotisen mainospaikan hinnaksi tulee 450 euroa.

Hallitus on antanut eduskunnalle lakimuutosehdotuksen varhaiskasvatusmaksujen alentamisesta. Sivistyslautakunta päättää varhaiskasvatusmaksuista myöhemmin ja niistä tiedotetaan erikseen.

Vapaa-aikapalvelupäällikkö Katja Pohjoismäki, p. 040 571 6556