Keesäinen Jämsän keskusta

Sivistystoimialalla myönnetään kohdeavustuksia järjestöille, yhteisöille ja yksityisille kuntalaisille. Samat periaatteet koskevat kulttuuri-, liikunta- ja nuorisopalvelujen avustustoimintaa.

Avustusta haetaan erillisellä lomakkeella, jonka lisäksi tehdään vapaamuotoinen suunnitelma hankkeesta kustannusarvioineen. Myös mahdollinen toiminnasta saatava tulo on arvioitava ja hakemuksesta on käytävä ilmi, onko kohteeseen saatu muualta avustuksia. Hakemukseen on kirjattava haettava avustussumma. Avustuksia voidaan hakea ympäri vuoden, mutta kuitenkin viimeistään 01.12. mennessä. Hakemukset tulee toimittaa ennen suunniteltua tapahtumaa tai toimintaa.

Avustus maksetaan jälkikäteen kuittijäljennöksiä tai muuta riittävää selvitystä vastaan. Avustuksesta voidaan maksaa kuitenkin osa etukäteen, mikäli kohteen/hankkeen toteutuminen sitä edellyttää. Mikäli tapahtuma ei toteudu maksetusta tuesta huolimatta, peritään maksettu tuki takaisin.

Hakijat voivat aina ottaa etukäteen yhteyttä valmistelijoihin hakemusta suunnitellessaan.

palveluasiantuntija Hannu Ahlstedt (nuoriso- ja kulttuuritoimi)
vapaa-aikapalvelupäällikkö Katja Pohjoismäki (liikuntatoimi)

Jämsän sosiaali- ja terveystoimi laatii avustettavien yhdistysten ja järjestöjen kanssa erillisiä palvelusopimuksia ja myöntää toiminta-avustuksia palvelusopimuksien mukaisesti.

Avustusten myöntäminen on sekä harkinnanvaraista että määrärahasidonnaista. Hakuajoista ei ilmoiteta erikseen. Vapaamuotoiset hakemukset tulee osoittaa sosiaali-ja terveystoimelle keväällä tai kesällä ennen seuraavan vuoden talousarvion laadintaa.

Myös Jämsän Terveys tekee yhteistyötä eri yhdistysten ja järjestöjen kanssa kaikilla palvelualueilla. Jämsän Terveys ei myönnä avustuksia, mutta se järjestää yhteistyössä mm. erilaisia yleisöluentoja ja -tapahtumia sairaalan tiloissa, Linnakartanon päiväkeskuksella sekä Koskentien palvelutalolla.

Jämsän Terveyden yhteyshenkilöt kolmannen sektorin kumppaneille

•    Perhepalvelukeskus, palveluvastaava Leena Kivikari p. 040 826 9655
  •    Mielenterveys- ja päihdepalvelut, palveluvastaava Johanna Järvi p. 040 041 3835
  •    Terveyspalvelut, Laura Maria Seppänen p. 050 4359 500