Keesäinen Jämsän keskusta

Kansainväliset matkanjärjestäjät tutustuvat Jämsässä kahden päivän ajan Himoksen loma- ja aktiviteettipalveluihin sekä jämsäläiseen koulutukseen ja koulutusmatkailuun.

– HimosLomat Oy on kutsunut kymmenen matkanjärjestäjäagenttia Matka2020 –messujen alla tutustumaan henkilökohtaisesti koulutusmatkailun mahdollisuuksiin. Vierailevat agentit toimivat sekä Suomessa että Kiinassa. He tarjoavat koulutustoimintaa lähinnä kiinalaisille koululais- ja opettajaryhmille, HimosLomien toimitusjohtaja Tiina Mäntyharju kertoo.

Himoksella agentit tutustuvat Himoksen loma- ja aktiviteettipalveluihin kuten jääuintiin, saunoihin, Himos-rinteisiin, Harri Kirvesniemen hiihtokouluun ja Himoksen alueeseen. Jämsän kouluihin ja opetukseen agentit pääsevät tutustumaan monipuolisesti. Ohjelmaan sisältyy vierailu Jämsänjoen yhtenäiskoulun Paunun ja Vitikkalan kouluihin sekä Gradia Jämsän ammatilliseen oppilaitokseen.

Jämsänjoen yhtenäiskoulussa vieraille esitellään suomalaista koulujärjestelmää sekä koulutusmatkailun opetuspalvelu- ja kouluvierailutuotteita. Lisäksi ryhmä tutustuu oppitunneilla muun muassa eri taide- ja taitoaineiden ja matematiikan opetukseen. Kouluruoka Paunussa nautitaan yhdessä koulun opettajien kanssa. Gradia Jämsässä tutustutaan ammatillisen koulutuksen kattaviin mahdollisuuksiin, erityisesti metsä- ja paperialan koulutukseen.

Jämsän kaupunki, Jämsek Oy, Gradia Jämsä ja HimosLomat Oy ovat yhteistyössä suunnitelleet koulutusmatkatuotteita jo runsaan vuoden ajan. Ensimmäinen koulutusmatkailuryhmä vieraili Jämsässä viime vuoden elokuussa. Jämsässä järjestettäviä koulutusmatkailun tuotteita ovat muun muassa leirikoulunomaiset opetuspalvelut perusopetus- ja lukioikäisille ja kouluvierailut opetusalan henkilöstölle.

toimitusjohtaja Tiina Mäntyharju, HimosLomat Oy, p. 040 8346 700
sivistystoimenjohtaja Leena Kilpeläinen, p. 0400 542 062 (ma 13.1. klo 12 jälkeen)
toimitusjohtaja Ulla Haggrén, Jämsek Oy, p. 040 526 1393