Keesäinen Jämsän keskusta

Jämsän sivistyslautakunta hyväksyi kokouksessaan 16.6.2020 esiopetuksen opetussuunnitelman päivityksen.

Opetushallitus on määrännyt opetussuunnitelman perusteista 22.12.2014. Esiopetuksen opetussuunnitelman perusteiden mukainen paikallinen esiopetussuunnitelma otettiin käyttöön 1.8.2016. Jämsän varhaiskasvatuksen johtoryhmä on nimennyt 3.10.2019 työryhmän, jonka tehtävänä on ollut valmistella paikallisen esiopetuksen opetussuunnitelman päivittämistä. Päivitetty esiopetuksen opetussuunnitelma otetaan käyttöön 1.8.2020 alkaen.

Jämsän esiopetuksen opetussuunnitelma on vuonna 2016 tehdyn esiopetuksen opetussuunnitelman tapaan laadittu valtakunnallisten perusteiden sisältämän perustetekstin pohjalle niin, että paikallisesti päätettävät ja kuvattavat asiat on lisätty aina kyseisen luvun loppuun. Paikallisesti päätettäviä asioiden kuvauksia ja käsitteitä on tarkennettu vuoden 2016 esiopetuksen opetussuunnitelman pohjalta vastaamaan varhaiskasvatuslakia vuodelta 2018 sekä muuttuneita käsitteitä ja käytänteitä. Keskeisimmissä muutoskohdissa on kuvattu yksityiskohtaisesti, kuinka toiminta toteutetaan Jämsässä.

Jämsän esiopetuksen opetussuunnitelmaa arvioidaan ja kehitetään mm. henkilöstölle, asiakkaille ja lapsille suunnattujen laatukyselyjen pohjalta.

vs. varhaiskasvatusjohtaja Leena Puoliväli-Kananen p. 040 5079571, 6.7.2020 alkaen varhaiskasvatusjohtaja Maija Jääskeläinen p. 040 5079571