Jämsän Keskuskatu kesällä 2020

Euroopan liikkujan viikkoa vietetään syyskuun puolivälin tienoilla. Vuoden 2020 kampanja kannustaa kuntalaisia pohtimaan omia arjen liikkumisvalintoja ja niiden vaikutusta ympäristöön, yhteiskuntaan ja terveyteen. Kansainvälinen teema on vuonna 2020 ’Zero-emission mobility for all’, mikä viittaa vähäpäästöisen liikkumisen mahdollistamisen kaikille.

Jämsän liikuntatoimi haastaa kaikki kuntalaiset liikkumaan viikolla töihin ja opintojen pariin kävellen, pyörällä tai julkista liikennettä hyödyntäen. Vähäpäästöisen liikkumisen viikolla on hyvä hetki pysähtyä pohtimaan omia arkisia liikkumisvalintoja ja haastaa itseään liikkumaan vähäpäästöisesti.

Työmatkojen lisäksi liikuntatoimi kannustaa tutustumaan kaupungin luontoympäristöön esimerkiksi retkeilyn tai lenkkeilyn merkeissä. Poikkea vaikkapa Synninlukolla tai tutustu Himoksen polkuihin alkavasta ruskasta nauttien.

Liikkujan viikon päätteeksi torstaina 24.9. JYPS ry järjestää maksuttoman pyörähuoltokurssin Jämsässä. Kurssi järjestetään Teollisuuskatu 1 hallitilassa klo 16 - 19. Ilmoittautumiset 23.09.2020 mennessä lomakkeelle tai Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

vapaa-aikapalvelupäällikkö Katja Pohjoismäki