Jämsän Keskuskatu kesällä 2020

Himos-Jämsä-markkinoinnin tulokset ylittivät kesällä kaikki odotukset. Alueen matkailumarkkinoinnin edistämiseksi toimivat hankkeet ovat tehneet jo pian kahden vuoden ajan määrätietoista työtä alueen matkailuyritysten markkinoinnin ja myynnin kehittämiseksi, ja tulokset ovat olleet nousujohteisia.

Koronapandemia tyrmäsi keväällä myös Himos-Jämsä-alueen matkailutoimijat. Pandemian pysäyttäessä matkailijavirrat, päätettiin Himos-Jämsän seudulla pitää kuitenkin katse tulevassa ja keskittyä vahvasti online-tuotteiden kehittämiseen sekä keskittää markkinointi kotimaahan.

Mitä mainonnan tunnusluvut kertovat?

– Himos-Jämsän alueella on edelleen kaikki edellytykset turvalliseen ”omalla porukalla” matkustamiseen ja aktiviteettien toteuttamiseen. Palvelutarjonta vastasi myös suurelta osin kotimaan matkailijoiden odotuksia, ja tästä syystä uskalsimme tehostaa mainontaa kotimaassa, markkinoinnin kampanjapäällikkö Salla Laajavaara summaa.

Erityisesti kesäkuun alussa suomalaiset tekivät selkeästi enemmän hakuja kotimaan matkakohteisiin. Tämä näkyy myös Himos-Jämsän Googlessa tehdyn hakusanamainonnan korkeana klikkausprosenttina ja verkkosivuston liikenteen kasvuna. Valitut kohderyhmät tavoitettiin kustannustehokkaasti ja ne tekivät mainonnan tavoitteiden mukaisia toimenpiteitä ohjautuen aina yritysten tuotteisiin saakka. Himosjamsa.fi -verkkosivusto toimii sisäänheittäjänä yritysten omiin myyntikanaviin ja inspiroi matkailijoita ostamaan yritysten tuotteita ja palveluja.

Tapahtumien tilalle erilaisia aktiviteetteja

Kesän 2020 tulosten perusteella Himos-Jämsän seudulla matkailijoita kiinnostaa erityisesti mökkeily, luontoreitit, tekeminen kesällä, luontonähtävyydet ja pyöräily.

– Himos sai alueena paljon kiitosta ja ihastelua, niin palvelujen, kuin kauniin luontonsakin ansiosta. Patikointipolut, erilaiset polkupyörät ja reitit, kajakit, sup-laudat ja aktiviteettivälineet olivat runsaalla käytöllä koko kesän. Himos Golfilla kävi ennätysmäärä pelaajia kesän aikana, ja pelikausi jatkuu edelleen pitkälle syksyyn. Kesä toi myös pieniä ryhmiä ja kaveriporukoita viettämään mökkiviikonloppua ja pitämään hauskaa.

Toivomme, että osa näistä asiakkaista palaa tulevinakin kesinä Jämsään ja Himokselle. Palaute oli niin kiitollista, että uskomme näin käyvän. Lasten liikennepuisto ja Maauimalan liikuntapuiston aktiviteetit sekä keskustan kaupat saivat paljon kiitosta – ihanaa kun yhdessä voimme luoda lomakokemuksia asiakkaille, HimosLomien toimitusjohtaja Tiina Mäntyharju iloitsee.

Kotimaan matkailijat löysivät Himos-Jämsän (pdf)

Lisätietoja:

Ulla Haggrén, Jämsek Oy p. 040 526 1393
Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
Jouni Kärkkäinen, FlowHouse Oy,
Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Kuvien tiedustelut:
Salla Laajavaara, FlowHouse Oy, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Jaa artikkeli

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn