Jämsän Keskuskatu kesällä 2020

Uimahallin asiakaskokemusten ja kirjattujen liukastumisten sekä kaatumisten määrän perusteella allasosaston lattian liukkaus on vähentynyt.

Uimahallilla ryhdyttiin 22.9.2020 toimenpiteisiin uimahallin lattian liukkauden vähentämiseksi. Siivouksessa on käytetty yhdistelmäkoneessa aiempaa karheampaa pesulaikkaa. Lisäksi lattia on käsitelty parafiinia poistavalla pesuliuoksella. Tällä tavoin on saatu kulutettua lattian pintaa tavanomaisen käytön aiheuttamaa kulumista nopeammin. Edellä mainittuja toimenpiteitä lattian liukkauden vähentämiseksi jatketaan.  Suunnitellusta allasosaston lattian karhennuksesta on näiltä osin luovuttu ja uimahalli palvelee normaalisti.

Uimahallin asiakkaita kehotetaan noudattamaan edelleen varovaisuutta allastiloissa kuljettaessa. Asiakaspalautetta sekä liukastumisten ja kaatumisten määrää seurataan koko ajan ja toimenpiteisiin ryhdytään tarvittaessa. Keinovalikoimassa yhtenä lisätoimenpiteenä säilytetään mahdollinen lattiapinnan karhennus.

Uimahallin allasosaston lattia uusittiin kesällä 2020. Kunnostuksen aikana vanha laatoitus poistettiin ja tilalle asennettiin akryylimassalattia. Uudessa lattiapinnoitteessa oleva parafiini oli tehnyt lattian liukkaammaksi aikaisempaan laattalattiaan verrattuna. Lattian materiaalitoimittajan ja asennuksesta vastaavan yrityksen mukaan ko. lattian ominaispiirre on asennuksen jälkeinen liukkaus, joka häviää vähitellen käytön ja lattian kulumisen myötä. Toimiva akryylimassalattia on uimahalli- ja kylpylätiloissa hyvin kulutusta kestävä, helppohoitoinen ja hygieeninen.

Uimahallin asiakkaita pyydetään myös rohkeasti antamaan uimahallin henkilökunnalle palautetta, mikäli lattiapinnoite koetaan liukkaaksi ja / tai on muuta huolen päällä olevaa asiaa. Kaupunki ja uimahallin henkilökunta toivovat, että asiakkaat ilmoittavat pienistäkin käyttöturvallisuuteen vaikuttavista asioista.

Kiinteistöpäällikkö Jari Ihainen, puh. 0400 860 068
Vapaa-aikapalvelupäällikkö Katja Pohjoismäki, puh 040 571 6556