Asiointi 2021

Jämsän visuaalinen ilme on vahva ja särmikäs, väreistä tunnuksiin ja fonttityyliin asti. Päävärit ovat vakaa sininen ja räväkkä pinkki. Niiden tukena on raikkaita lisävärejä, kuten lämmin keltainen ja tyylikäs teal, joita voidaan käyttää korostamaan ja alleviivaamaan haluttuja viestejä.

Kuvamaailma on aito, paikallinen ja rosoinen. Aitoja jämsäläisiä mielenkiintoisissa ympäristöissä, kauniissa luonnossa tai alueen palveluita käyttämässä. Vaikka Jämsä itsessään on kuvauksellinen, tulisi kuvissa olla aina ihmisiä tai toimintaa. Jämsä ei ole koskaan autio.

Jämsän brändikirjassa kerrotaan tarkemmin, miltä Jämsä näyttää ja kuulostaa sekä ohjeistetaan Jämsän kaupungin visuaalisten tunnisteiden käyttöä.

Jämsän kaupungin brändikirja / graafinen ohjeisto (pdf)   

Brändin ydin

Kansantarinoiden Äijä jäi monesta menosta tai paikasta – joskus omaa syytään, joskus erehdyksessä. Pohjimmiltaan Äijä taisi kuitenkin jäädä, koska ei ole Jämsän voittanutta. Jämsä jääkin sydämeen ja siksi moni jää Jämsään.

Jämsän brändi kiteytyy jäämiseen. Jämsä tarjoaa paljon, joten sitä ei kannata ohittaa, päinvastoin. Jämsään kannattaa jäädä. Hetkeksi tai vaikka pysyvästi. Jäädä asumaan, jäädä yrittämään ja jäädä olemaan. Ja kuten Äijä tiesi, muualle ehtii myöhemminkin, jopa taivaaseen.

 

Jämsä logo CMYK sininen

Jämsän logo on jämäkkä mutta sydämellinen. Ä:n pisteet korvaava kulmasydän tekee logosta erottuvan ja mieleen jäävän.

Jämsän kaupungin logosta on kaksi versiota: sininen ja pinkki. Negatiivilogo on aina valkoinen. Logo voidaan asemoida myös kuvan päälle, jolloin logon taustalla olevan kuvan tulee olla mahdollisimman rauhallinen ja logon tulee erottua selkeästi.

Tarkemmat ohjeet logon käytöstä löytyy Brändikirjasta

Materiaalipyynnöt

Pirjo Grönvall
viestintäsuunnittelija
puh. 040 184 9375
Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Suvi Virtanen
markkinointisuunnittelija
puh. 040 712 2644
Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

 

Jaa artikkeli

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn