Jämsä jää mieleen – kaupungin brändi on uudistunut

Jämsän kaupungilla viime vuoden loppupuolella käynnistynyt brändityö on valmistunut. Uusi brändi näkyy ensivaiheessa kaupungin markkinoinnissa, verkkosivujen visuaalisessa ilmeessä, sosiaalisessa mediassa ja ilmoituksissa. Katukuvassa näkyvät kaupunkitaulut, kyltit ja viirit uudistetaan kevään ja kesän kuluessa.

Uudistuksesta on kaupungin kumppanina vastannut Mainostoimisto KMG Turku, jolla on kattava kokemus kunta- ja kaupunkibrändien kehittämisestä.

– Uusi brändi yhdistelee pilke silmäkulmassa jämsäläistä itsetuntoa ja tuttua tarinaa. Erottuva kokonaisuus vahvistaa Jämsän veto- ja pitovoimaa ja yhtenäistää kaupungin eri toimintojen ilmettä. Ennen kaikkea Jämsä jää mieleen, projektipäällikkö Kim Hartman mainostoimisto KMG:ltä luonnehtii.

Brändityössä on kuunneltu ja huomioitu eri tahojen näkemyksiä

Matkailu- ja markkinointijohtaja Ulla Haggrén kertoo jo viime vuoden loppupuolella alkaneesta brändityöstä:

– Uutta Jämsä-brändiä rakennettiin vahvasti yhteistyöllä. Eri kohderyhmien mielipiteiden selvittämiseksi järjestettiin muun muassa työpajoja ja laaja verkkokysely, joissa selvitettiin mielikuvia Jämsästä ja jämsäläisyydestä. Esiin nousseet asiat, kuten Jämsän luonto, sijainti ja harrastusmahdollisuudet sekä luonteenpiirteinä jämsäläinen ylpeys ja itsepäisyys sekä myös ystävällisyys saavat paikkansa uudessa brändissä. Mallirekrytointi kiinnosti ja saimme tuoreisiin valokuviin aitoa, jämsäläistä mielenmaisemaa, Haggrén iloitsee.

Jämsä jää mieleen ja sydämeen

Uudistetun brändin johtolauseiksi valitut – Jämsä jää mieleen, Jämsä jää sydämeen, Jää sinäkin Jämsään – kumpuavat toista sataa vuotta vanhoista lukuisista Jämsän Äijän tarinoista. Äijä jäi milloin minnekin, lopulta kuitenkin Jämsään. Vahvoista ja humoristisista tarinoistaan tunnetusta Jämsän Äijän hahmosta päätettiin luopua uudessa brändissä. On aika uudistua ja päästää Äijä vapaalle.

Uuden brändin käyttöönottoa tukee Jämsän brändikirja, joka on tarkoitettu kaikille kaupungin brändiä työssään toteuttaville. Kirjasta löytyy käytännön vinkkejä ja malleja Jämsän ilmeen mukaisten materiaalien suunnitteluun ja toteutukseen.

Linkki Jämsän brändin esittelyvideoon

Lisätietoja:

Matkailu- ja markkinointijohtaja Ulla Haggrén p. 040 526 1393
Projektipäällikkö Kim Hartman, Mainostoimisto KMG Turku p. 050 435 0043

 

Jaa sosiaalisessa mediassa

Lue myös