Keski-Suomen hiihdon maakuntaviestin järjestelytilanne

Järjestyksessään 74. Keski-Suomen maakuntaviesti hiihdetään 6.2.2021 Jämsässä. Kilpailukeskus sijoittuu Huhdanvuoren hiihtokeskukseen Jämsänkoskelle. Tapahtuma järjestetään yhteistyössä Jämsänkosken Ilves ry:n kanssa.

Pirkanmaan sairaanhoitopiirin pandemiaohjausryhmän sekä Jämsän kaupungin valmiusjohtoryhmän  19.1.2021 linjauksen mukaan ulkotiloissa voidaan järjestää lasten ja nuorten kilpailu- ja ottelutapahtumia, kun turvallisuussuunnitelma on tehty.  Turvallisuussuunnitelma tulee hyväksyttää tartuntataudeista vastaavalla lääkärillä.  Turvallisuussuunnitelmassa tulee selvittää, miten sen noudattamisesta huolehditaan ja noudattamista valvotaan.

Turvallisuussuunnitelman ja tapahtuman koronaohjeistuksen laadinta on aloitettu jo vuoden 2020 puolella ja siinä tullaan huomioimaan sairaanhoitopiirin sekä hiihtoliiton koronapandemiaan liittyvät suositukset ja ohjeistukset kilpailujen järjestämisessä, toteaa Jämsän Maakuntaviestin järjestelytoimikunnan puheenjohtaja Tapani Malmberg. Kilpailutapahtuma järjestetään ilman yleisöä eivätkä hiihtokeskuksen sisätilat wc-tiloja lukuun ottamatta ole käytössä. Myöskään ruokailua tai kahviopalveluja ei järjestetä. – Vaikka koronarajoitukset aiheuttavat muutoksia tavanomaisen maakuntaviestitapahtuman järjestämiseen, haluttiin maakunnan nuorisolle taata mahdollisuus perinteikkääseen urheilutapahtumaan osallistumiseen, perustelee Malmberg järjestelytoimikunnan päätöstä kilpailun järjestämisestä. Viestin yhdeksästä osuudesta kuusi on alle 20-vuotiaiden hiihdettävissä.

Lisätietoja tapahtuman säännöistä ja osuuksista löytyy tapahtuman verkkosivuilta: https://www.jamsa.fi/palvelut/liikunta-ja-ulkoilu/maakuntaviesti-2021

Ilmoittautumisaikaa on jäljellä vielä reilun viikon ajan aina 29.1. saakka. Ilmoittautuneille toimitetaan tapahtuman koronaohjeistus ilmoittautumisajan päätyttyä.

– Kun joukkueet tutustuvat huolellisesti laadittuun ohjeistukseen etukäteen ja noudattavat sitä, pystytään tapahtuma järjestämään mahdollisimman turvallisesti, toteaa kaupungin vapaa-aikapalvelupäällikkö Katja Pohjoismäki.

vapaa-aikapalvelupäällikkö Katja Pohjoismäki p. 040 571 6556
järjestelytoimikunnan puheenjohtaja Tapani Malmberg 0500 330 800