Keskuskadun takuukorjausten aiheuttamat liikennejärjestelyt

Urakoitsija suorittaa Keskuskadulla takuukorjauksia 17.5.2021 alkaen. Työstä aiheutuu liikennejärjestelyjä, jotka koskevat pääosin ajoneuvoliikennettä, jalankulku- ja pyöräliikenne pääsee liikkumaan alueella koko korjaustyön ajan väliaikaisten järjestelyjen mukaisesti. Kaikkiin kiinteistöihin pyritään järjestämään ajoneuvoliikenne korjaustyön aikana. Työt alkavat 17.5. Keskuskatu – Koskentie – Mottilantie kiertoliittymässä, joka suljetaan kokonaan 31.5. asti. Ajoneuvoliikenne ei pääse tuona ajankohtana kiertoliittymän läpi. Säterintie muutetaan Jämsän Äijän aukioon rajoittuvalta osalta kiertoliittymä korjaustyön ajaksi kaksisuuntaiseksi ja aukion puoleiset pysäköintipaikat ovat tällöin pois käytöstä.

Tämän jälkeen korjaustyöt jatkuvat muualla Keskuskadulla aiheuttaen katkoja liikennöintiin. Töiden arvioidaan kestävän 20.6.2021 asti.

Keskuskadulla ja Seppolantiellä välillä Lamminsuontie-Pääskysmäentie sijaitsevat linja-autopysäkit sekä Koskentiellä R-kioskin vieressä sijaitseva linja-autopysäkki eivät ole käytössä korjaustyön aikana, Pääskysmäentielle on järjestetty korvaavat pysäkit.

Takuukorjauksissa on kyse pääasiassa kiveyksien saumojen korjauksia. Itse korjaustyöt saumojen osalta kestää lyhyen aikaa, mutta sauma-aineen kuivuminen kestää säästä riippuen useamman päivän.

Lisäksi suojateiden ja kävelyteiden liittymäkohdissa on painumia, joita korjataan. Kävelyteillä korjataan betonikiveyksiä ja puiden ritiläsuojia.

Kadulle asennetaan myös pysäkkikatokset sekä lisätään liikennemerkkejä.

Pahoittelemme töistä aiheutunutta haittaa.

Aikataulut liikennejärjestelyille

Linja-autojen pysäkkien sijainnit takuukorjausten aikana

Jämsän Metalli ja Kuljetus Oy Hannu Kantola p. 040 484 6977
Jämsän kaupunki Katja Rissanen p. 040 846 9816