Lievennyksiä liikuntapalveluiden rajoituksissa

Pirkanmaan alueellisen pandemiaohjausryhmän 18.5. 2021 antamien suositusten ja Jämsän kaupungin valmiusjohtoryhmän 18.5. 2021 linjauksien mukaisesti tehdään palvelumuutoksia.

Aikuisten joukkuelajeja voi ulkona harrastaa väljemmin eikä esimerkiksi joukkuepeleissä tarvitse enää noudattaa turvavälejä. Myös ottelut ja turnaukset ovat mahdollisia aikuisjoukkueiden välillä. Uimahalli Koskikarassa voidaan järjestää lasten uimakouluja.

Ryhmäharrastustoiminta ulkona

Ulkona ohjatussa ryhmäliikunnassa 2002 ja myöhemmin syntyneet voivat harjoitella lajinomaisesti ilman turvaväliä ja ryhmäkokorajoitusta. Aikuisten ryhmäharrastustoiminta on mahdollista ulkona korkeintaan 50 henkilön ryhmissä, lajinomainen harjoittelu ilman turvavälejä on mahdollista. Kaikenikäisten ottelu- ja turnaustoiminta on mahdollista ulkona.
Ulkoliikuntapaikkojen wc- ja pukuhuonetilat ovat käytettävissä ainoastaan ottelu- ja kilpailutoiminnan aikana. Ottelu- ja kilpailujärjestelyistä vastaavat seurat valvovat ja ohjeistavat kilpailutapahtumiin osallistuvat noudattamaan hygieniaohjeita ja 2 metrin turvavälejä sisätiloissa.

Ryhmäharrastustoiminta sisällä, rajoituksiin ei muutoksia

Vuonna 2002 ja sitä myöhemmin syntyneiden ryhmäharrastustoiminta sisällä on edelleen mahdollista OKM/THL turvaohjeistusta noudattamalla, mutta ryhmäkoko voi olla korkeintaan 20. Aikuisten sisällä tapahtuva ryhmäharrastustoiminta on edelleen keskeytetty toistaiseksi ellei harrastustoimintaa voida toteuttaa etäyhteyksillä.

Lääkinnällinen ja vastaava kuntouttava toiminta sekä OKM:n määritelmän mukainen aikuisten ammattilais- ja maajoukkueurheilu (ml. Olympiakomitean tukiurheilijat) on mahdollista toteuttaa sisätiloissa rajoituksista huolimatta.

Uimahalli Koskikara

Uimahalli Koskikarassa on eläkeläisuintivuorot maanantaisin klo 13.30 – 17.30 sekä tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 15.30-17.30. Perjantaisin eläkeläisuinnit ovat mahdollisia aamulla klo 6.30-8.30. Pyydämme esittämään eläkeläiskortin kassalla.
Lasten uimakoulut järjestetään 7.-18.6. sekä 26.7-6.8. Ilmoittautuminen uimakouluihin on mahdollista perjantaina 21.5.2021 klo 09.00 alkaen sähköisen varausjärjestelmän kautta. (linkki)

Uimakoulujen alkaminen voi vaikuttaa uimahallin muuhun toimintaan. Tästä tiedotetaan erikseen.
Uimahalliin tulee saapua terveenä ja oireettomana. Suositamme kasvomaskin käyttöä kassa-, kahvio- ja pukuhuonetiloissa. Pyydämme asiakkaita huolehtimaan käsi- ja yskimishygieniasta ja noudattamaan turvavälejä sekä henkilökunnan ohjeita. Huomioithan myös eri tilojen asiakasmäärärajoitukset.

Ohjeisiin ja asiakasmäärärajoituksiin voi tutustua täällä (linkki)

Lääkinnällinen kuntoutus ja perusopetuksen opetussuunnitelman mukainen uinninopetus jatkuvat.

Nuorisotilat ja moottoripaja, rajoituksiin ei muutoksia

Nuorisopalveluissa voidaan järjestää vuonna 2002 syntyneiden ja sitä nuorempien ryhmäharrastustoimintaa ulkona ilman turvaväliä ja ryhmäkokorajoituksia. Lasten ja nuorten ryhmäharrastustoiminta sisällä on mahdollista OKM/THL turvaohjeistusta noudattamalla, mutta ryhmäkoko voi olla korkeintaan 20. Sisätiloissa tapahtuvan harrastustoiminnan turvavälimääräysten vuoksi moottoripajatoiminta on tauolla vielä toistaiseksi.

Vapaa-aikapalvelupäällikkö Katja Pohjoismäki, p. 040 571 6556
Kaupunginpuutarhuri Mia Järvinen, p. 040 484 9323