Vuonna 2008 syntyneiden ja sitä nuorempien lasten harrastustoiminnan rajoituksiin muutoksia

Pirkanmaan alueellisen pandemiaohjausryhmän 13.4.2021 antamien suositusten ja Jämsän kaupungin valmiusjohtoryhmän 14.4.2021 linjauksien mukaisesti elämänlaatupalvelujen rajoitukset jatkuvat pienin muutoksin 30.4.2021 saakka. Ohjattu ryhmäharrastustoiminta avautuu 19.4.alkaen v. 2008 syntyneiden ja sitä nuorempien osalta. Toiminnassa noudatetaan OKM ja THL:n ohjeistusta. OKM/THL ohjeistus (linkki)
Vuonna 2007 syntyneiden ja sitä vanhempien nuorten ryhmäharrastustoiminta on tauolla 30.4. saakka. Pirkanmaan sairaanhoitopiirin pandemiaohjausryhmä arvioi asiaa kokouksessaan 20.4.2021.

Opistopalvelut

Musiikkiopiston muskariryhmät palaavat lähiopetukseen 19.4.2021 alkaen OKM:n ja THL:n ohjeita noudattaen enintään 10 osallistujan ryhmissä. Taiteen perusopetuksen yksilöopetus on mahdollista lähiopetuksella kaikenikäisille ma 19.4.2021 alkaen. Työväenopiston lastenkursseista jatkuvat käsityökoulun kurssit, maalauksen ja muotoilun työpaja sekä lasten teatteri-ilmaisun kurssi alle 10 opiskelijan ryhmissä.

Aikuisten ryhmäopetus lähiopetuksena on edelleen keskeytetty. Etäopetuksena toteutettavat kurssit voivat jatkaa lukukauden loppuun suunnitellusti. Sivistyslautakunnan päätöksen mukaisesti työväenopiston aikuisille suunnattu opetus päättyy 18.4.2021 ja lasten ja nuorten opetus viimeistään 30.5.2021.

Kirjastopalvelut

Pääkirjasto palvelee 30.4. saakka edelleen rajoitetusti: käytettävissä on osa aulatiloista nopeaa varatun materiaalin noutoa ja palautusta varten, asiakkaita voi olla kuusi (6) yhtäaikaisesti. Myös jonkin verran muuta aineistoa on lainattavissa ja kirjakassipalvelua tarjotaan. Kuoreveden ja Länkipohjan kirjastot ovat omatoimikäytössä klo 7-21 joka päivä. Kirjastoja etävalvotaan. Kirjastoauto kiertää aikataulunsa mukaisesti, asiakasmäärä voi olla kaksi (2) henkilöä kerrallaan.

Nuoriso- ja liikuntapalvelut

Vuonna 2008 syntyneiden ja sitä nuorempien ryhmäharrastustoiminta on mahdollista 19.4.2021 alkaen noudattamalla OKM:n ja THL:n ohjeita. Lisäksi on sovellettava enintään 10 henkilön ryhmäkokoa, vältettävä lähikontakteja ja säilytettävä 2 metrin turvavälit.
Nuorisotilat ja moottoripaja ovat suljettuina 30.4. saakka. Nuorisotiloissa voidaan järjestää lääkinnällistä kuntoutusta tai vastaavaa toimintaa sekä ohjattua ryhmäharrastustoimintaa vuonna 2008 ja sen jälkeen syntyneille.

Nuorisotyössä jatketaan verkkovälitteistä ja jalkautuvaa nuorisotyötä. Tarkempia tietoja verkkonuorisotyöstä löydät oppilaitosten Wilma-tiedotteista sekä nuorisopalveluiden somekanavista: Facebook @jamsanuorisopalvelut, Instagram @jamsanuorisopalvelut sekä Discord @VainJämsäjutut.

Kaikessa ulkoliikunnassa noudatetaan myös OKM/THL turvaohjeistusta

Huoltajat eivät kokoonnu lasten ja nuorten liikuntaharrastuksissa ulkona yli kuuden henkilön ryhmiin ja noudattavat kaikissa tilanteissa turvavälejä.

Aikuisten ryhmäharrastustoiminta on suljettu kaupungin sisätiloissa 30.4.2021 saakka, ellei harrastustoimintaa voida toteuttaa etäyhteyksillä.

Uimahalli on suljettu 30.4.2021 saakka. Uimahallilla voidaan järjestää opetussuunnitelman mukaista uinninopetusta perusopetuksen oppilaille ja vuonna 2008 ja sen jälkeen syntyneiden lasten ohjattua toimintaa OKM/THL turvaohjeistusta noudattaen. Uimahallin eläkeläisvuorot ovat tauolla 30.4. saakka.

Lääkinnällinen ja vastaava kuntouttava toiminta sekä OKM:n määritelmän mukainen ammattilais- ja maajoukkueurheilu (ml. Olympiakomitean tukiurheilijat) on mahdollista toteuttaa sisätiloissa ja uimahallissa sulusta huolimatta.

Vapaa-aikapalvelupäällikkö Katja Pohjoismäki p. 040 571 6556
Kirjastopalvelupäällikkö Merja Mäkinen p. 040 832 1123