Keski-Suomen hyvinvointialueen toiminta-avustukset järjestöille haettavissa 14.1.2024 mennessä

Keski-Suomen hyvinvointialueen järjestöille suunnattu toiminta-avustushaku on avoinna 14.1.2024 saakka. Avustushakulomake löytyy täältä: Järjestöavustukset | Keski-Suomen hyvinvointialue (hyvaks.fi)

Avustusten myöntämistä ohjaa hyvinvointialueen avustusohje Avustusohje_HyvaKS.pdf, jonka mukaan hyvinvointialue myöntää avustuksia rekisteröidyille yleishyödyllisille yhdistyksille ja säätiöille toimintaan, jonka tavoitteena on Keski-Suomen hyvinvointialueen asukkaiden terveyden ja hyvinvoinnin tai turvallisuuden edistäminen. Avustuksia kohdennetaan toimintaan, joka edistää hyvinvointialueen strategiaa ja linkittyy hyvinvoinnin, terveyden ja turvallisuuden edistämisen ohjelman kärkiteemoihin, eli mielen hyvinvoinnin, arjen turvallisuuden ja liikunnallisen elämäntavan edistämiseen.

Hyvinvointialueen tukema toiminta:

• Sosiaali- ja terveyspalveluihin kiinnittyvä erityisliikunta- ja kulttuurihyvinvointityö
  • Sosiaali- ja terveyspalveluiden lapsiperhepalveluihin kiinnittyvä toiminta
  • Mielenterveys- ja päihdepalveluihin kiinnittyvä toiminta
  • Kriisityö ja kriisiapu
  • Ikäihmisten ja muiden kotona asumisen tukemiseen liittyvä toiminta
  • Sosiaali- ja terveyspalveluihin kiinnittyvä työtoiminnan tukeminen
  • Järjestöjen tarjoama toimintakyvyn tuki sotaveteraaneille ja -invalideille
  • Pelastuslaitoksen toimintaan kiinnittyvä turvallisuus ja varautuminen
  • Kylä- ja asukasyhdistysten turvallisuustyö
  • Hyvinvointialueen toimintaan linkittyvän vapaaehtoistyön edellytysten parantaminen

Kaikille kiinnostuneille järjestetään avustushausta virtuaaliset infotilaisuudet 14.12.2023 klo 16-17.30 (Avustusinfo järjestöille | Keski-Suomen hyvinvointialue (hyvaks.fi) sekä 9.1.2024 klo 16-17.30 (Avustusinfo järjestöille | Keski-Suomen hyvinvointialue (hyvaks.fi).

Lisätiedot:

Arto Lampila, järjestökoordinaattori, arto.lampila(at)hyvaks.fi, p. 050 3125 271

Nina Peränen, palvelujohtaja, hyvinvointi ja kumppanuudet, nina.peranen(at)hyvaks.fi, p. 050 594 6783288