AKT lakon vaikutukset koulukuljetuksiin

Koululaiskuljetukset järjestetään lakon jatkuessa lähes normaalisti. Auto- ja Kuljetusalan Työtekijäliiton lakon johdosta ajamatta jäävät koulukuljetukset hoidetaan korvaavilla kuljetuksilla.

Keskiviikkoaamuna alkaneen Auto- ja Kuljetusalan Työtekijäliiton lakko ei vaikuta Jämsässä Länsilinjojen koululaisvuoroihin. Kuljetuksia hoitava Länsilinjat on ilmoittanut hoitavansa kaikki koululaisvuorot, vaikka lakko jatkuisi ensi viikolla. Jyväskylän liikenteen koululaisvuorot välillä Mänttä-Jämsänkoski ja Mänttä-Halli hoidetaan korvaavilla kuljetuksilla.

Lakon jatkuessa ensi viikolla koulukuljetuksia ajavat Tilausliikenne Lampinen sekä Ruohon Taksit niiltä osin, kuin linja-autoliikennettä ei pystytä järjestämään.

– Kuljetusaikatauluissa ei ole muutoksia muutoin kuin Mäntän suunnalta Kuoreveden kouluun kulkevien lasten osalta. Heitä tullaan noutamaan tutulta pysäkiltä normaalia myöhemmin, noin klo 8.50, joten he myöhästyvät hieman ensimmäiseltä oppitunnilta, vs. kehittämispäällikkö-opistojen rehtori Tuija Huikuri toteaa.

Korvaavat kuljetukset koskevat noin 25 koululaista.

Ajantasaisen tiedon saamisen varmistamiseksi kehotetaan seuraamaan tiedotusta kaupungin verkkosivuilta sekä median uutisointia. Oppilaiden huoltajille koulukuljetuksista ja niihin liittyvistä muutoksista tiedotetaan tarkemmin Wilmassa.

Lakon vaikutus joukkoliikenteessä

Länsilinjan vuorot ajetaan pääosin normaalissa aikataulussa. Poikkeuksena Länsilinjan iltavuorot kello 18 eteenpäin, joita ei ajeta.

Auto- ja Kuljetusalan Työtekijäliitto AKT ry linja-autohenkilökunnan osalta lakko alkoi keskiviikkona 1.3.2023 klo 03.00 ja päättyy perjantaina 10.3.2023 klo 03.00.

Vs. kehittämispäällikkö-opistojen rehtori Tuija Huikuri, p. 040 751 4731
Johtava rehtori Juha Damskägg, p. 040 836 1604 (6.3 alkaen)
Toimistosihteeri Riitta Järvinen, p. 040 187 7099 (6.3. alkaen