Jämsä Pride -pikniktapahtuma 16. kesäkuuta

Jämsän nuorisovaltuusto järjestää perjantaina 16. kesäkuuta kello 14–18 pride-henkeä huokuvan piknik-tapahtuman.

Pride-tapahtuma Jämsässä on ensimmäinen laatuaan. Tapahtuma tuo kaikki halukkaat yhteen tukemaan ja juhlistamaan seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksia kaikenikäisille sopivan rennon oleskelun merkeissä. Piknikille omaa säihkettänsä tuomaan saapuu paikallinen artisti, Hilda Harju.

Tapahtumaan ovat tervetulleita kaikki ikään, sukupuoleen tai seksuaaliseen suuntautumiseen katsomatta. Piknikille saa tuoda omat eväät tai nauttia myös paikan päällä tarjolla olevista herkuista, jotka nuorisovaltuusto ja tapahtumaa tukemassa olevat tahot tarjoavat.

Jämsä Pride -piknikin tärkein tavoite on edistää avoimuutta, ymmärrystä ja hyväksyntää Jämsän seudulla. Tapahtuma tarjoaa turvallisen ja lämminhenkisen tilaisuuden kaikille sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöihin kuuluville, heidän ystävilleen ja tukijoilleen tulla yhteen, jakaa kokemuksiaan ja tuntea yhteisön tukea. Jämsän nuorisovaltuusto toteaa yksimielisesti, että jokaisella on oikeus tuntea itsensä hyväksytyksi ja rakastetuksi omana itsenään.

– Me nuorisovaltuustossa näemme ja koemme Jämsän monimuotoisena kaupunkina. Tapahtumallamme haluamme luoda  mahdollisuuden tuoda tätä moninaisuutta esille ja kuuluviin muodossa, jota ei ole ennen Jämsässä nähty. Jokainen on sydämellisesti tervetullut, sanoo Jämsän nuorisovaltuuston puheenjohtaja Silja Piirainen.

Pride-piknikin järjestäminen on ollut mahdollista Jämsän nuorisovaltuuston tiiviin yhteistyön ansiosta paikallisten yritysten ja yhteisöjen kanssa. Nuorisovaltuusto kiittääkin kaikkia tapahtumaa tukemaan lähteneitä toimioita.

Jämsän nuorisovaltuusto toivoo, että tapahtumalla saadaan positiivista vaikuitusta nuorten hyvinvointiin ja yhteisön solidaarisuuteen.

Tapahtuman tiedot lyhyesti:

Tapahtuma: Jämsä Pride -piknik
Järjestäjä: Jämsän nuorisovaltuusto
Päivämäärä: Perjantai 16. kesäkuuta 2023
Aika: klo 14–18
Paikka: Jämsän Maauimala, osoite: Lukkoilantie 13A
Ohjelmassa: rentoa oleskelua, musiikkia ja hyvää seuraa
Esiintyjä: Hilda Harju noin klo 16.30
Lisätietoja tapahtumasta ja Jämsän nuorisovaltuustosta löydät osoitteesta jamsa.fi/nuva. Seuraa myös sometilejämme @nuvajamsa saadaksesi päivitykset tapahtumasta.

Lisätiedot:

Malla Myyry