Keski-Suomen sote-uudistus: Maakunnallinen osallistumisfoorumi kokoontuu 23.8.2021

Kaikille avoimen foorumin työpajoissa pääset vaikuttamaan osallisuuden ja järjestöyhteistyön toimintamalleihin.

Keski-Suomen sote-uudistuksen hankkeiden koordinoima Maakunnallinen osallisuusfoorumi kokoontuu ma 23.8.2021 klo 13–16. Teemana on osallisuuden ja järjestöyhteistyön toimintamallit ja niihin osallistaminen. Mallit ovat kommentoitavana Keski-Suomen sote-uudistuksen hankkeiden ja otakantaa.fi -verkkosivuilla 16.8.–5.9.2021 välisenä aikana.

Maakunnallinen osallisuusfoorumi on avoin kaikille keskisuomalaisille, muun muassa järjestöille, sote-ammattilaisille, kokemus asiantuntijoille, vapaaehtoisille ja asukkaille. Foorumin tehtävänä on muun muassa tukea maakunnallisen osallisuuden toimintamallien syntymistä.

Ilmoittaudu osallisuusfoorumiin lomakkeella su 22.8.2021 mennessä.

Osallisuuden ja järjestöyhteistyön toimintamallit

Osallisuuden ja järjestöyhteistyön toimintamallien tavoitteena on, että asukkaiden mahdollisuudet osallistua sosiaali- ja terveydenhuollon palveluiden kehittämiseen paranee. Mallien kautta lisätään sosiaali- ja terveydenhuollon palveluita tuottavien ja järjestävien organisaatioiden ymmärrystä järjestöjen merkityksestä sekä valmiuksia kehittää palveluitaan yhteistyössä järjestöjen kanssa. Lisäksi vahvistetaan organisaatioiden ymmärrystä osallisuudesta ja asiakasosallisuutta palveluissa.

Toimintamalleissa kuvataan osallisuuden toteutumisen edellytykset keskisuomalaisten sosiaali- ja terveyspalveluiden rakenteissa, resursseissa ja toimenpiteissä.

Kommentointikierroksen sulkeuduttua (su 5.9.2021) vastauksia ja niiden vaikutuksia malleihin käsitellään erilaisissa työpajoissa, verkostotapaamisissa ja työryhmissä.

Lisätietoja

Arto Lampila, projektipäällikkö, Keski-Suomen sote-uudistus, p. 050 312 5271, arto.lampila(at)jyvaskyla.fi

KeskiSuomen sote