Pääkirjaston aukioloihin laaja tyytyväisyys

Palveluaikoihin oltiin piti hyvinä tai erittäin hyvinä lähes 95 prosenttia vastaajista.

Jämsän pääkirjasto avattiin kesäkuussa 2022 uudistetuin aukioloajoin. Henkilökunnan palveluajan (53 t/vko) lisäksi otettiin käyttöön omatoimiaika, joka päivä kello 7-21.

Aikoja vahvistettaessa päätettiin myös tehdä ensimmäisen aukiolovuoden aikana kysely henkilökunnalle ja asiakkaille aikojen toimivuudesta ja niihin kohdistuvista toiveista. Julkisin varoin ylläpidetyn kirjaston aukioloajan tulee resurssien asettamissa rajoissa palvella asiakkaita mahdollisimman hyvin.

”Isot kiitokset toimivuudesta!”

kommentti kyselyssä

Kysely toteutettiin verkkokyselynä ja paperilomakkeilla. Vastaajia oli 72. Palveluaikoihin oltiin hyvin tyytyväisiä. Niitä piti hyvinä tai erittäin hyvinä 94,4 % vastaajista. Myös omatoimiajoista näkemys oli samanlainen.

Kyllä näillä aukioloajoilla jokainen pääsee käymään kirjastossa!

kommentti kyselyssä

Yksittäiset vastaajat toivoivat joitakin tarkennuksia aikoihin, esim. omatoimiaikaa jo kuudelta alkaen tai palveluaikaa myös perjantaina seitsemään saakka.

Kyselyn jälkeen on omatoimiaikaa valitettavasti jouduttu toistaiseksi vähentämään järjestyshäiriöiden ja ilkivallan takia.  Arki-iltojen omatoimiaika on poistettu ja viikonloppuina se päättyy kello 17. Muutosten vaikutuksia seurataan ja aikoja arvioidaan mahdollisuuksien mukaan myöhemmin uudelleen.

Lisätietoja: Kirjastopalvelupäällikkö Merja Mäkinen, p. 040 832 1123

Read also