Tammenlehvän Jämsän perinnetoimikunnan puheenjohtajan, sihteerin ja sivistystoimialan viranhaltijaedustuksen nimeäminen

Tammenlehvän Keski-Suomen Perinneyhdistys ry. perustettiin 27.4.2023 eri järjestöjen ja yhteisöjen toimesta.  Perinneyhdistyksen tehtävänä on mm. huolehtia sotiemme veteraaneista, heidän puolisoistaan ja leskistään Keski-Suomessa, valvoa heidän etujaan sekä ylläpitää sotien 1939–1945 keskisuomalaisia sotilas- ja kotirintamaperinteitä sekä siirtää ne tuleville sukupolville.

Perinneyhdistykselle perustetaan kuntakohtaiset perinnetoimikunnat, jotka vastaavat itsenäisinä toimijoina toiminta-alueensa perinnetyöstä.  Jämsän kaupunginhallitus päätti kokouksessaan 22.5.2023 Tammenlehvän Jämsän perinnetoimikunnan perustamisesta sivistyslautakunnan alaisuuteen.

Sivistyslautakunta nimesi kokouksessaan 24.5.2023 Tammenlehvän Jämsän perinnetoimikunnan puheenjohtajaksi lautakunnan varapuheenjohtaja Heikki Paaviston ja sihteeriksi kulttuurisihteeri Päivi Lahtisen. Sivistystoimialan viranhaltijaedustajiksi nimettiin johtava rehtori Juha Damskägg ja kirjastopalvelupäällikkö Risto Heikkinen.

Tammenlehvän Jämsän perinnetoimikunnan perustamis- ja perustamiskirjan allekirjoitustilaisuus järjestetään tiistaina 30.5.2023.

Lisätietoja: sivistystoimenjohtaja Leena Kilpeläinen, p. 0400-542 062