Uimahalli Koskikara avaa ovensa maanantaina 22. elokuuta

Kesätauolla ollut uimahalli Koskikara avaa ovensa maanantaina 22. elokuuta keväältä tuttujen aukioloaikojen puitteissa.

Maanantaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin uimahallin lipunmyynti on avoinna kello 13.30-19.30. Tiistaisin ja perjantaisin uimaan pääsee heti aamusta, lipunmyynti on auki kello 6.30-19.30. Lauantaisin ja sunnuntaisin lippuja voi ostaa kello 12.00-16.30.

Uintiaika päättyy tunnin kuluttua lipunmyynnin sulkeutumisesta ja uimahallin tiloista tulee poistua viimeistään 1,5 tunnin kuluttua lipunmyynnin päättymisestä.

Uimahallin turvallisuus- ja hygieniaohjeiden noudattaminen on kaikkien asiakkaiden etu. Ennen saunomista ja uintia tulee peseytyä saippuaa käyttäen. Myös hiukset tulee kastella ennen uima-altaaseen menoa ja pitkät hiukset tulee laittaa kiinni. Vaihtoehtoisesti voi käyttää uimalakkia. Uima-altaaseen voi mennä vain uimakäyttöön tarkoitetussa uima-asussa.

– Puhdas allasvesi on jokaisen asiakkaan vastuulla. Huolellinen peseytyminen vähentää oleellisesti uima-altaan bakteerimäärää. Ohjeiden mukaan peseytynyt uimari tuo allasveteen korkeintaan puolet siitä bakteerimäärästä kuin peseytymätön asiakas, toteaa uimahallin esimies Marko Tarvainen.

Uimahallissa tulee liikkua kävellen, jotta vältytään liukastumisilta. Uimataidottomat ja alle kouluikäiset lapset ovat altaassa huoltajansa vastuulla.

Lisätiedot:

Marko Tarvainen, vastaava liikunnanohjaaja, uimahallin esimies, p. 040 712 2485