Muutto sulkee pääkirjaston huhtikuun lopulla

Toukokuun lopulta lähtien Forumin tiloissa asiakkaita alkaa palvella Jämsän pääkirjasto, nuorisotila, neuvonta ja matkailuneuvonta.

Tilojen kalustaminen ja varustaminen alkoi huhtikuun alussa. Työvaihe kestää noin kaksi viikkoa.

Varsinainen muutto alkaa, kun siitä tehty kilpailutuspäätös saa lainvoiman. Näillä näkymin pääkirjaston sulkuaika alkaa maanantaina 25. huhtikuuta ja kestää nelisen viikkoa. Lainatun aineiston eräpäivät siirtyvät sulkuajan yli.

Kirjaston muutossa on iso urakka, sillä Forumiin siirretään nykyinen aineisto eli noin 60 000 nidettä. Lisäksi uusiin tiloihin muutetaan toimistokalusteita ja tietotekniikkaa. Muuton yhteydessä kalusteita siirretään myös myöhemmin avattavan Jämsänkosken omatoimikirjaston tiloihin Jämsänkosken yhtenäiskoululle.

– Pääkirjaston avajaispäivää ei ole vielä lyöty lukkoon. Avaamme luonnollisesti aikaisemmin, mikäli muuttoon ei tarvita alustavan arvion mukaista neljää viikkoa, toteaa kirjastopalvelupäällikkö Merja Mäkinen.

Pääkirjaston sulun aikana asiakkaita palvelevat normaaliin tapaan omatoimikirjastot, kirjastoauto ja Jämsän keskustan lehtienlukusali.

Kirjastopalvelupäällikkö Merja Mäkinen p. 040 832 1123