Yrittäjyyden ammattitutkinto tarjolla verkossa jämsäläisille viritettynä

POKE (Pohjoisen Keski-Suomen ammattiopisto) yhteistyössä Jämsän kaupungin kanssa järjestää yrittäjyyden ammattitutkinnon verkossa jämsäläisille viritettynä. Koulutus sopii yrittäjyyttä suunnitteleville, yritystoimintaa aloitteleville ja jo yrittäjinä toimiville. Aloituspäivä ja opintojen suunnittelu toteutetaan paikan päällä Jämsässä.

Koulutuksen tavoitteet

Koulutuksen tavoitteena voi olla liiketoimintasuunnitelman laatiminen tai päivittäminen (osatutkinto). Tutkinto voidaan laajentaa osatutkinnosta koko tutkinnoksi valinnaisilla tutkinnon osilla keskittyen esim. tuotekehitykseen, digitalisaatioon tai oman yrityksen taloudellisen tuloksen kehittämiseen.

Yritystoimintaa suunnittelevat tai aloittavat opiskelijat pohtivat koulutuksen aikana liikeideaansa ja laativat liiketoimintasuunnitelman. Opiskelijat, joilla yritystoiminta on jo käynnissä, analysoivat ja kehittävät liiketoimintaansa. laativat tarvittaessa liiketoimintasuunnitelman tai päivittävät olemassa olevan liiketoimintasuunnitelman.

Koulutuksen sisältö

• Opetuspäivät 10 kpl /LTS-laatiminen tai päivittäminen tutkinnon osa
  • Liiketoiminnan perusopetusta ja pohjaa suunnittelutyölle – käsitteet haltuun!
  • Jokaisen opetuspäivän teemaan liittyy etätehtävä, joka vie omaa liiketoimintasuunnitelmaa eteenpäin
  •  Opettaja ohjaa ja antaa palautetta etätehtävistä

Koulutusmuodot

• Yrittäjänä toimiville koulutus voi olla mahdollinen oppisopimuskoulutuksena
  • Opinnot ovat mahdollisia myös omaehtoisena työttömyysetuudella tai varsinaisena työvoimakoulutuksena
  • Hinta omaehtoisille opiskelijoille 100 €, oppisopimus- ja työvoimaopiskelijoille ilmainen

Pääsyvaatimukset

• Oma yritysidea tai aloittava tai toimiva yritys, riittävä suomen kielen taito ja atk- ja opiskeluvalmiudet

Aloituspäivä ja opintojen suunnittelu

Aika: 10.4.2024 klo 16:15 – 18:00
Paikka: Jokivarren Puukoulu, Kelhänkatu 8, Jämsä. Oikeanpuoleinen ovi, kokoushuone LYDIA .

Paikalla vastuukouluttaja Reijo Hytönen

HUOMAA: Jos et pääse paikalle, se ei ole este koulutukseen osallistumiselle. Suunnittelu voidaan toteuttaa Teamsilla sovittuna aikana.

Tutustu liitteenä olevaan esitteeseen ja varmista paikkasi koulutuksessa!

Ilmoittaudu mukaan:
Lisätiedot ja ilmoittautuminen

Lisätietoja: POKE, Reijo Hytönen, reijo.hytonen@poke.fi, p. 040 9106 409
Lisätietoja oppisopimuskoulutuksesta: Heli Skantz, heli.skantz@poke.fi, 0440 7664 063

Read also