Vireillä ja voimassa olevat kaavat

Jämsän kaupunki käyttää karttapalvelua kaava-aineistojen jakelussa. Karttapalvelussa on julkaistu kaikkien voimassa olevien asemakaavojen, ranta-asemakaavojen ja yleiskaavojen kaavakartat pdf-muodossa. Asemakaavoista on lisäksi julkaistu ajantasa-asemakaava-aineisto karttapalvelussa. Karttapalvelussa julkaistaan myös vireillä olevien kaavojen aineistot kaavoitusprosessin eri vaiheissa, jossa ne ovat kaikkien asiasta kiinnostuneiden saatavissa.

Ammattimaisille käyttäjille sekä muille paikkatieto- ja suunnitteluohjelmistojen käyttäjille on kaava-aineistoja julkaistu rajapintapalveluiden sekä tiedostolatauspalvelun kautta käytettäväksi.

Alla on ohjeet miten pääset tarkastelemaan sekä voimassa olevien että vireillä olevien kaavojen aineistoja.

• Jämsän kaupungin karttapalvelussa on julkaistu kaikki voimassa olevien asemakaavojen, ranta-asemakaavojen ja yleiskaavojen kaavakartat pdf-muodossa. Lisäksi karttapalvelussa on julkaistu kaikkien voimassa olevien asemakaavojen tilannetta kuvaava ajantasa-asemakaava.

Voimassa olevien kaavojen pdf-muotoisiin kaavakarttoihin pääsee käsiksi seuraavasti:

1. mene karttapalveluun osoitteeseen kartta.jamsa.fi.
    2. klikkaa ikkunan vasemmassa laidassa olevaa Aineistot-painiketta.
    3. laita ruksi avautuvasta valikkopuusta kohtaan Asemakaavaindeksi, Ranta-asemakaavaindeksi tai Yleiskaavaindeksi, kartalle latautuu valitun indeksin aluerajaukset karttaikkunaan.
    4. klikkaa hiirellä halutun kaavan aluerajauksen sisältä, jolloin kyseisen kaavan kaavakartta aukeaa pdf-muodossa.

Ajantasa-asemakaava -aineistoon pääsee käsiksi seuraavasti:

mene karttapalveluun osoitteeseen kartta.jamsa.fi.
    klikkaa ikkunan vasemmassa laidassa olevaa Aineistot-painiketta.
    laita ruksi avautuvasta valikkopuusta kohtaan Ajantasa-asemakaava jolloin kyseinen aineisto latautuu karttaikkunaan.

Alla suorat linkit:

• Kaavoituksen osalta käytetään karttapalvelua kaavaprosessin seurantaan sekä eri kaavavaiheiden aineiston julkistamiseen. Vireillä olevien kaavojen aineistot julkaistaan eri vaiheissa karttapalvelussa, josta ne ovat kaikkien asiasta kiinnostuneiden saatavissa.

Vireillä olevien kaavojen tietoihin sekä aineistoihin pääsee käsiksi seuraavasti:

1. mene karttapalveluun osoitteeseen kartta.jamsa.fi.
    2. laajenna vasemmasta laidasta Aineistot-ikkunasta kohta Suunnitelmat ja hankkeet, laita ruksi kohtaan Kaavoitus, jolloin kaavojen aluerajaukset tulevat näkyviin kartalle.
    3. klikkaa haluttua kaavan aluerajausta, jolloin oikeaan laitaan aukeaa kyseisen kaavan esittelyikkuna ja linkit kaavan aineistoihin.

Tai vaihtoehtoisesti:

1. mene karttapalvelun osoitteeseen kartta.jamsa.fi.
    2. valitse karttaikkunan vasemmasta reunasta Suunnitelmat kartalla ja sen jälkeen joko Vireillä olevat suunnitelmat tai Nähtävillä olevat suunnitelmat.
    3. alasvetovalikosta valitse suunnitelman tyyppi esim. Asemakaavat. Oikeaan laitaan aukeaa ikkuna, josta voi valita halutun kaavahankkeen tarkemmin tarkasteltavaksi.

Jaa sosiaalisessa mediassa